Un pensionar contesta de peste un an facturile Romtelecom

Observator aradean, 26.06.2004

"Apelurile si sumele sunt puse din burta !"

Un pensionar acuza Romtelecom ca i-a „umflat” factura. El s-a confruntat de mai multe ori cu angajatii firmei, dar acestia nu i-au dat dreptate. Batrinul, desi este bolnav si nu mai are ton la telefon, nu se da batut…

" Nu recunosc restanta si multe apeluri !"

Tiberiu Ludovic Vadnay este un pensionar cu probleme de sanatate, cel putin in ultimii ani. Este firesc ca aparatul telefonic sa primeasca, in aceste conditii, functia de obiect indispensabil. Problema este ca, inca de anul trecut facturile telefonice i se par mult ridicate fata de consumul real de apeluri.

Factura telefonica pe luna februarie 2004 (valoare 2.469.000 lei) si martie (1.885.000 lei) este contestata de abonat la Directia de Telecomunicatii Timis. De aici i se raspunde ca toate sumele care au intrat in componenta facturii sunt justificate. Abonatul a achitat, intre timp, in luna februarie suma restanta de 1.390.000 lei, raminind in continuare restant cu suma de 1.078.064 lei la care s-au adaugat contravaloarea prestatiilor aferente facturii scadente in martie 2004, rezultind un total de plata de 1. 885.000 lei. Tot in februarie mai achita suma de 1.078.064 lei, raminind de platit doar contravaloarea facturii scadenta in luna martie. „Consider ca nu mai am nimic de platit! Am achitat tot, sunt la zi, dar totusi mi s-a luat tonul de la telefon pe data de 3 iunie!” – spune extrem de revoltat, Vadnay.

Ton suspendat pentru neplata !

Seful Departamentului Oficii Comerciale al Romtelecom Arad, Dan Cioca a incercat sa lamureasca situatia in mod pasnic, pe lege: „ Am incercat de mai multe ori sa lamurim abonatul despre cum stau lucrurile, cu atit mai mult cu cit primeste desfasuratorul convorbirilor lunar. A primit mai multe raspunsuri, atit din partea noastra - Departamentul Relatii Clienti, cit si de la Directia Telecomunicatii Timisoara, dar nu este dispus sa inteleaga ca trebuie sa plateasca apelurile facute. I-am sugerat sa apeleze la serviciul de restrictionare cu parola a apelurilor de plecare. Suma pe care o are de platit este de 790.064, din factura cu scadenta la data de 16.04.2004, si, pentru ca nu a achitat-o, pe data de 3 iunie i s-a suspendat postul telefonic”.

Tiberiu Vadnay poseda un dosar plin cu documente cu care poate demonstra ca suma restanta treneaza inca din luna iunie 2003, aceasta fiind achitata, esalonat, pina la sfirsitul anului trecut. Pensionarul este un om bolnav care are nevoie continua de un post telefonic in functiune, dar astazi nu mai poate accesa nici numerele de urgenta. Cum intre abonat si societatea prestatoare de servicii relatiile de colaborare si intelegere nu s-au restabilit, directorul economic al Romtelecom ne-a promis ca va face o ultima incercare de reconciliere cu acesta, in sensul ca toate facturile vor fi reverificate.

"Se adauga convorbiri !"

Reclamantul a facut numeroase sesizari catre Directia de Telecomunicatii Arad si Timisoara si ne-a aratat raspunsurile pe care le-a primit din partea acestor institutii. Nici unul dintre acestea nu au avut darul de a-l lamuri si multumi pe Vadnay, care este foarte convins ca la Romtelecom se fura ca in codru si se adauga convorbiri pe care abonatii nu le fac: „Daca faci o convorbire pe mobil, ei ti-o factureaza de citeva ori in plus! Eu imi notez fiecare convorbire pe care am efectuat-o, chiar si durata, asa ca nu pot fi dus de nas, asa cum sunt obisnuiti sa faca cu altii! De unde credeti ca se dau primele alea grase si salariile mari, daca nu din banii nostri?!”.

Felicia R. Gheorghe