Modernizarea ROMTELECOM inseamna si reducerea numarului de angajati

Observator aradean, 31.01.2004

ROMTELECOM se pregateste pentru confruntarea cu concurenta pe piata prin extinderea retelei de centrale digitale si prin eficientizarea sistemului. Modernizarile inseamna insa si o reducere continua a numarului de angajati.

ROMTELECOM a recurs in ultimii ani la modernizarea centralelor analogice pe de o parte, iar pe de alta la transformarea acestora in centrale digitale. Desi la inceputul anului trecut 44 de localitati din judet nu aveau telefonie fixa, la ora actuala datorita investitiilor facute, numarul acestora a scazut la 30. Modernizarea centralelor analogice s-a facut prin utilizarea sistemului Call Collection, care permitea obtinerea unei facturi detaliate.

Initiativa ROMTELECOM are insa victime colaterale. Clientii sunt nemultumiti pentru ca trebuie sa plateasca mai mult pentru serviciul utilizat. De asemenea, firma a facut mai multe disponibilizari in ultima perioada. „Cindva am avut posibilitatea de a-i trece la alte centrale dar acum nu mai putem face acest lucru dintr-un motiv foarte simplu - nu mai avem unde. Avem in permanenta sarcini de reducere a personalului“ declara seful departamentului Oficii Comerciale Danut Cioca.

Angajatii afectati de modernizarile recente se resemneaza si asteapta sa ajunga… la concurenta. Unul dintre cei vizati de reducerile de personal spune: „Aceasta schimbare de tehnologie e un lucru pozitiv, insa pentru mine va fi destul de greu sa imi gasesc alt loc de munca, având in vedere vârsta pe care o am. Ar putea sa ne ajute aparitia altor firme de profil, insa nu cred ca se va intâmpla prea devreme acest lucru.”

Razvan Cretu