In privinta facturarii…ramine cum am stabilit

Interviu cu Dan Cioca, Director Comercial al ROMTELECOM Arad

 Adevarul Arad, 04.02.2000

- Domnule director Dan Cioca , ce noutati are Directia de Telecomunicatii Arad, in privinta facturarii?
- Modificarea termenului de plata , anume incepind din data de 16 a fiecarei luni. Decizia nu apartine Aradului, cum gresit socotesc unii abonati. Romtelecom a stabilit modificarea pe plan national, pentru fluidizarea circulatiei monetare. Am ales data de 16, din trei variante nationale.
- Nu ati ales-o prea bine. N-o spun eu, ci abonatii pensionari, care primesc pensia dupa data de 16. Ei reclama faptul ca platesc penalizari.
- Nu avem ce face, noi doar aplicam litera conditiilor generale din contract. Precizez ca pena-lizarile cu pricina nu depasesc, in medie, 1.000 lei pentru un abonat - persoana fizica. Persoanele juridice platesc 0,5 la suta pe zi. Serviciul se suspenda dupa 16 zile de la emiterea facturii.
- Ce se mai aude cu oferta promotionala de instalare a unui post telefonic?
- Promotia este inca valabila. Se acorda 50 la suta reducere, doar pentru persoanele fizice. De asemenea, primii 200 metri de cablu telefonic sunt gratuiti.
- Totusi… ce treaba are „Gh. Popescu" din bloc, cu cablul?
- Daca sta la bloc, nu are treaba. Daca sta la casa, situatia se schimba. Trebuie instalat cablu.
- Sunteti, probabil, in topul institutiilor… reclamate de cetateni. Sincer, cite reclamatii primiti?
- Avem intre 200 si 300 de reclamatii scrise. Celelalte, nu intra in evidenta noastra. Desigur, majoritatea se refera la taxare, dar am realizat diagrame in urma carora rezulta ca doar 2-3 la mie din clienti fac reclamatii. Oricum, fiecare sesizare e rezolvata in maxim 30 de zile de la depunere.
- Ca tot veni vorba… angajatii Romtelecom au fost acuzati ca vorbesc pe rupte in contul abonatilor.
- Nu spun ca e imposibil. Pot afirma insa ca nu avem nici un caz dovedit, de angajat care sa incarce factura abonatului. De mentionat ar fi ca aceste incarcari se pot realiza usor la blocuri. Nisa cu circuite e la indemina oricui infractor de acest gen. Avem „n" cazuri de sicanari intre vecini, tocmai prin folosirea circuitului de catre un vecin „binevoitor".
- Ca sa lamurim si aceasta problema… Cit costa minutul de convorbire de la post fix la un telefon celular?
- Apelul catre un telefon mobil se taxeaza cu 8 impulsuri normale, deci cu 4.000 lei/minut.
- In fine, o chestiune de larg interes. Pina cind telefoane „glumete" la Salvare, Politie s.a.m.d.?
- Directia de Telecomunicatii nu poate interveni in aceste pro-bleme decit in baza unei cereri exprese a abonatului afectat. Ca sa furnizam date despre „glumet", e nevoie si de interventia Parchetului. Cel mai simplu pot fi depistate apelurile de la centrale digitale. Celularele, din pacate, ies din discutie…
- Va multumesc.

Adrian Iosif